28.03.2024

Побудова цифрової стратегії компанією «Агрейн Транс» для автоматизації прийняття рішень

Віталій Штемпель, CFO «Агрейн»

Агрейн Транс працює на ринку вантажоперевезень України з 2012 року. Автопарк компанії складається з 72 тягача Scania з напівпричепами для сільськогосподарських вантажів. Перевозять насіння, зернові та олійні культури, негабаритні вантажі, паливо та ПММ.

«Агрейн Транс» намагається наблизитись до ідеальних параметрів логістики, тому ставить перед собою такі цілі: оперативно і за можливості автоматично приймати рішення на базі масиву даних, а також швидко закривати документи з мінімізацією ручного введення.

Логістика і до війни була неоптимальною для агрокомпаній, адже вантажівки йшли завантаженими до портів, але повертались пустими на північ України (90% рослинництва традиційно йшли на експорт).

Вторгнення росії поставило перед нами нові виклики. Яким чином експортувати зернові, не маючи виходу до портів? Де зберігати сировину, надлишок якої залишився в Україні?

Автоматизація бізнесу, котру ми виконали у 2019-2021 роках, допомогла швидко побудувати нові маршрути перевезень, допомагаючи компанії «Агрейн Транс» залишатись маржинальною під час війни.

Чому виникла потреба у змінах?

Співпраця зі SMART business почалась ще у 2019 році. Першим був етап аналізу. «Агрейн Транс» виявив, що 50% перевезень – це так звані «пусті перевезення», під час яких транспорт пересувається незавантаженим. Це витрати на паливо, заробітну платню і просто втрата часу. Витрати на «пусті перевезення» складали близько 1 млн доларів на рік.

Також «Агрейн Транс» мав набір інструментів, не пов’язаних між собою: ряд ERP-систем, Excel-таблиці для звітності, система Wialon для аналітики руху техніки. Диспетчери та логісти мали справу з великою кількістю таблиць. По-перше, відображення будь-якої операції в документах займало дуже багато часу. По-друге, в Excel багато простору для людських помилок: у формулах, некоректному чи несвоєчасному внесенні даних, в неправильній послідовності внесення даних.

Усе це призводило до того, що керівництво компанії не бачило реальний стан справ компанії.

Сучасна ERP-cистема Microsoft Dynamics 365 Business Central та щоденна управлінська звітність в Power BI

У 2020 році в ERP-системі Business Central було впроваджено управлінський облік. У 2021 році – бухгалтерський та податковий облік з використанням рішення SMART Localization для ведення підприємницької діяльності відповідно до вимог Законодавства України. Тепер аналітика з усіх систем відображається у Microsoft Power BI.

Це дало змогу не лише бачити реальний та своєчасний стан справ компанії, отримавши контроль над бізнесом, а й передбачати маржинальність клієнтських перевезень.

Раніше ми працювали за принципом: «Що більше замовлень – то краще». Але, отримавши базу клієнтів та проаналізувавши усі перевезення за минулий період, ми можемо розуміти, на чию користь приймати рішення, який клієнт чи маршрут буде більш рентабельним.

Більше того – якщо ми розуміємо, що для перевезення зернових культур самого «Агрейну» буде більш вигідно найняти підрядника – ми це робимо. І саме такий smart-підхід підвищує консолідований фінансовий результат.

Що стосується 2022 року – станом на квітень «Агрейн Транс» розпочав роботу з продовольчими та гуманітарними вантажами.

Інтеграція Business Central та системи Wialon

Ціллю автоматичного імпорту даних про використання палива з системи Wialon у Business Central було відійти від ручного списання палива та перейти до автоматичного списання.

Дані, що у результаті передаються у ERP-систему, мають бути прийнятними для усіх учасників процесу. Водій має розуміти, що компанія будує з ним максимально чесні та прозорі стосунки. Компанія має бути впевнена, що дані з техніки відповідають реальності.

Наразі «Агрейн Транс» вже отримала розроблену функціональність рішення від SMART business, але поки що не використовує інтеграцію у промислових масштабах, бо військовий стан пригальмував процес збору масиву даних та визначення реалістичних норм витрат палива.

Ефективні управлінські рішення, що базуються на даних

За словами Віталія Штемпеля, дані є фундаментом для цифрової стратегії компанії. Інформація про роботу «Агрейн Транс» збирається в ERP-системі Business Central і потрапляє до фінансового директора у вигляді наглядних звітів у Power BI. Таким чином, аналітика підвищує ефективність управлінських рішень. Довгострокова мета компанії – це автоматизоване прийняття рішень та, як наслідок, мінімізація помилок, що виникають через людський фактор.

Агрейн Транс просто зараз перетворює цифрову стратегію на реальність. Чи будуть ті чи інші перевезення маржинальними; як побудувати маршрут, щоб використати мінімум палива; які фінансові результати принесе співпраця з торговельними мережами – тепер усі ці рішення ґрунтуються не на досвіді чи інтуїції, а на зведній аналітиці. Це стало можливим завдяки впровадженню Business Central.

Ми у компанії SMART business щиро радіємо успіхам клієнтів та відчуваємо гордість, коли їхні бізнес-процеси стають більш організованими.

Читайте також
Як правильно застосовувати гербіциди по кукурудзі за нестабільних погодних умов
Читати
П’ять правил внесення ґрунтових гербіцидів від «Агрейн»
Читати
Як краще коригувати обробіток після різних попередників, – досвід «Агрейн»
Читати